skol start

Så har jag börjat skolan ingen. Som vanligt strul med jävla CSN. Samma sak varje år. Suck blir så trött, samma sak med MAH krånglia hemsida, Borås högskola ska jag ge lite kredd till nu för där va det lätt att hitta.
Har inget gjort så mkt i skolan än det är inspark i 2 veckor börjar först på tisdag.
Det är lite lek och bus på kvällarna nu bara. Stina har även hunnit med att bada i fontänen i city. Hoppat bock på storgatan typ gå gatan i malmö. Tryck in oss i en tele kioskt så många som möjligt o annat. Men jag trivs, gillar att göra galna saker.
F har också börjat plugga fast han började lite tidigare än mig.


Sitter just nu och väntar på att klockan ska bli 15 så jag kan gå ner till stan o hämta våra Bio biljetter.
Vi har äntligen en fri dag tillsamman nu. Känns skönt. Det kan vara lite påfrestande att ha en 3 åring med i ett nytt förhållande. Så det gäller att ta tillvara på våra lediga stunder.

Har äntligen fått besked för  min lilla bil. Reprationskostnaden gick på 43 000, så de löste in bilen så jag får nu gå o köpa mig en ny. Lite surt för jag gillade den. Men ska skaffa oss en kombi nu. Shit börjar bli en Svensson. ;)

Har börjat på kurs med Canyo också. Agillity. Det är jätte kul att äntligen komma igång med nåt igen. Canyo älskar det.
Men jag gillar ingte rikgti kurs uppläget. De bygger en bana så ska vi springa runt den bara. Inte så mycket fin slipning på hindren vilket är väldigt synd. Det gillade jag med borås att de hade genom gång på hindrena o det va kunnig instruktörer. Nu säger jag inte att instruktörerna här inte är kunniga. Men det saknas något vet inte vad bara.
Har ju tränat mkt med tex 2 av 2 på. i kontakt fälten o till min hjälp har jag använt mig av ett lock som target. Tog med det igår för hon slarvar mkt med detta.Bara hoppar ut utan att tänka.
Lockeet fåt henne att stanna upp i tänka till lite, Ingen inte en instruktörerna hade en aning om vad jag gjorde.
Vi har även jätte problem med slalom men använder oss av target stick till detta. För instruktörerna hade inte någon bra vägledning på hur jag skulle träna detta.
Igår fick vi nästan till det. Hon går igenom alla portar nu. Känns som ett steg framåt. Det svåra kommer ligga i att träna bort den hjälpen.
Annars så skötte hon sig bra, matte behöver träna på sitt kropps språk för hon är väldigt kännslig på hur jag vrider mig. Detta vet jag om sedan tidigare, usch så mkt att tänka på.

Jobbet går bra de ringer mig stup i ett. Skönt det, så man kan dra ihop pengar nu nr man pluggar med.

Nu är det frukost dax för min del.
Ta hand om er där ute



Kommentarer
Postat av: Sanna & Kelly

Kul att ni kommit igång med agility igen!

Att skolan startat är inte fullt lika kul förstås, men ja ja, that's life!

2009-08-29 @ 19:33:09
URL: http://www.barkingkelly.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0