Canyos bump e en godbit

Vi började på vår kurs igår. En lite förberedelse på vår agility. Fick ta bussen till klubben. Krångligt när man sålt bilen. Mycket meck men till slut kom vi fram. Fick gå en lång bit i snölask. Klubbestugan skymtade i horisonten och attans sugen på kaffe blev jag. Så väl framme så blev det en stor mugg kaffe till mig, jag mugg inte kopp. Dricker mitt kaffe i mugg med mjölk.
Kom ju rätt tidigt så jag satt där och drack mitt kaffe o kollade på folk. Helt plötsligt kom det fram en kille/gubbe (vart går gränsen? ) och frågade va jag hade för hund sa pinscher. Det hade ingen aning om vad det var för nåt och aldrig hade hört talas som det heller. hihi bruksfolk,
Så vi disskuterade lite grann om pinscher. Canyo som är lat av sig sov, och de som ska vara reserverade mot främlingar. Hon har nog missuppfattat detta.
Hur som helst, efter en stund så dimper folket in. Canyo vilar på golvet. Agility kanske inte var så bra ändå men en så slö vovve. Men men
Ut på den snöslaskiga appellplanen och trande lite dragning mot hindret. Canyo fattare precis vad som finns i glassburken. Vi fick välja en leksak med, Hon valde en pip, men den sket hon i sen.
Detta med dragning mot hindret no problemo.
Sen hade vi en övning där vi skulle se vad hunden föredrog, korv (eller som F säger kov. hihi) frolic pipen eller mig.
Vad tror ni n valde, frolic sen va hon snabb nog att ta korven sen mig pipen sket hon i.
Efter detta så hade vi namnlek. dvs där vi hade hundarna lösa o så kallade vi på dem, godbit  eller leksak ev kamptrasa när vi fick ögonkontakt.
Lätt som en plätt.
Följa handen övning, förutom att Canyo bet mig i fingrarna efter jakt på godis så gick detta bra.
Nästa station var att vi skulle platsa hunden gå fram en bit o leda hunden emd handen. Höger och vänster.
Detta var lite svårare för oss,Canyo har träna så mt lydnad nu så hon drar sig till vänster ALLTID. Problem med högersidan. Så detta får vi nog öva på massor. När denna övningen var över så kopplade jag Canyo för att gå till nästa station. Det var  nu det hände att en Stafford terrier flög på Snorpan o bet henne i baken. Hängde där och släppte inte. Höll på att få panik, Canyo kunnde inte nå för hon satt i koppel.Sparkade till den andra hunden ´men det hjälpte inte. Såg skit hemskt ut. Liv rädd blev jag med. Men vi fick till slut loss dem och jag gick i väg från planene med Canyo för att lugna mig och henne.
Kollade snabbt ignenom henne igne som blödde men hon hade lite ont och ömmande på bumpen . Gick ner till planen igen o körde den sista övningen som va slalom. Gick bra det med hon fattade att man skulle springa mellan pinnarna.
Såg att hon haltade lite grann.
Staffens ägare var ångerfull och skämmdes, men jag vart inte arg eller så bara smått rädd. Hon gav mig sitt nr i fall nått skulle hända.
På bussen hem så såg jag att hon blödde, var blod på golvet där vi satt. Stackras Snorpan!
Gjorde rent såret hemma, Som varytligt och ett litet ett sen kröp hon under täcket och sov. Så det var ingen fara med henne. 

På kvällen så gick jag och F ut och tog några öl o kollade melodifestivalen. Tck gode gud att inte Snälla snälla eller zelmerlöv eller emd vann. Då hade sverige verkligen skämmt ut sig. 
Operasångerksan (vad hon u heter) va bra och jag tror hon har en chans i världen sen. 
Under kvällens gång blev det lite mer öl och höll på att hamna i slagsmål. Inte bra alls. Dessa killar blir så trött på den. Säger man NEJ så är det ett jävla NEJ också, när de dessutom ser att jag är upptagen. Nä då blir man helt plötsligt äckliga killarnas egendom. Efter några timmar med dem efter sig så blir man rätt trött o jag kanske gick för långt då jag spottade efter honom (på golvet då) Då ska han på att bråka med F som i sin tur blir nerbruten på glvet av vakten, Men äckelkillen åkte ut. Vissa fattar segt. Är jag upptagen håll dig undan, SVÅRT!

i morse trodde jag att jag att jag skulle dö. Va så bakis, vaknade kl 7 med världen huvudvärk, Sen kunnde jag inte somna ingen förrän kl 9. Sov till 12 och fick rusa upp pga bakfyllan till toa. Fy va äckligt! Så mina dagar på krogen kommer inte att bli så många mer.
Sen skulle jag ha kalas idag, fyller ju år i morgon, Men kännde inte alls för detta, höll på att avblåsa allt. Men drog mig till mamma o genomförde det.
Fick reda på att jag ska vara barnvakt i morgon åt min systers barn. Hade helt glömt det.
Nu ska jag hur som helst kolla Beck o orkar inte skriva mer.
på återseende


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0