Malmö utställning

Upp tidigt i morse, F och N skulle inte med då de skulle hjälpa en vän med flytt som tidigare var bestämmt. De skulle möta upp mig där inne på mässan men det blev vattenläcka i huset så det blev inte så.
I stället fick jag ta bussen men hund bur o packning. Det gick hyffsat smärtfritt, Canyo är van att åka bus nu så hon sitter så snällt på golvet och charmar alla som går förbi.
Väl inne på maässa, kom ju rätt tidigt så det blev att vänta. Groupade med Pia och gänget. Smällde upp buren o in med Canyo, stosade runt och pratde hund med andra pisncher folk. Mycket kul.
Såg dock något som fick mig att tappa hakan, dobermann ägare som målade sin hund inna de skulle in i ringen. Japp målade på örronen men svart penna. Sen dessutom tejpade upp öronen så att de skulle se snyggare ut kuperade. Japp, helt knäppt. Sen kan man snacka om dubbelhandling inom dobermann ringen. Det var fotbollar o allt möjligt där.
Sanckade med Kattis om detta och undrade om pinscherägare oxå fick det. Lite tveksamt till detta.
Hur som helst. För rivendells gick det bra idag. Nick snyggingen blev BIR, grattis och Secret belv BIR och champion.
Hade hård konkurrens idag. Många kuperade hundar i tik klassen. Ställdes mot Vegas och där vet man att man kommer att åka. Hon är så fin. Men båda fick CK och gick vidare till tik finalen, alla som blev kvar efter bedömmningen var kuperade förutom Canyo, hon placerade sig som 4 btkl, Så jag vart nöjd, med tanke på konkurransen idag.
Carl med respektive mötte upp mig där inne mkt trevligt det med. Canyo blev så till sig av att se dem så hon kunnde inte hålla sig utan skuttade runt o hoppade. Något Husse Carl inte gillar.
Kritiken för idag blev:
Well balanced bitch with feminin expression, lovley head, exellent neck, exellent chest and forechest, correct top-and underline. she moves guite well, she is out of stifles, and has french front feet, her natural ears are carried in correctly.
Japp som sagt Canyo var inte i toppform idag. Liten tjockis allt. Men det gick ju hyffsat ändå. Nu blir det andra bullar för Snorpan och mer träning.


Kommentarer
Postat av: Mari

Visst var det intressant att se på denna dubbelhandling;). Kom på mig själv att jag stog & stirrade. Man är ju en färsking i utställningsvärlden. Ha det bra!

2009-03-25 @ 11:46:55
URL: http://azgo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0