Onsdag morgon

Onsdag o solen lyser  ute, Den väckte mig i morse halv 6 eller nåt sånt där.
Problemet när man är  är att man vänjer sig att vara med den andra personen. Har skit svårt att sova om nätterna när jag kommer hem ensam. Ine ens  att krama Canyo hjälper. Vi åkte hem igår, funderade på att läman henne där nere för jag kommer nog snart sätta mig på tåget igen. Eller så kommer han upp hit.
Lagt ut min ilen har lägenhet på blocket. och mobilen har gått varm. Trodde jag inte då vår ekonomiska situation i världen ser ut som den gör just nu. Men de är klart folk måste väl bo nånstans.Glad är jag i  alla fall, ju mer som ringer desstubättre för mig, då hyresvärden har folk att välja mellan.
Igår vat en helt knäpp och strulig dag. Ofta jag har dem nu känner jag. Bokade biljet i måndags först kostade tåget 333 när jag kollade. Men skulle ha med återbetalningsskydd, så ajg fick göra om allt igen och då kostade biljetten helt plötsligt 293. Ok den tar vi.
Bokade den och betalade.
Igår kollade jag mailet men bokningsnummret och insåg till min förskräckelse att jag bokat fel. Detta var kl 15 och mitt tåg gick 18. Så jag hade tid att fixa detta. Borås-Malmö stod det på biljetten. Va ju helt fel väg. Så Ringde till SJ (kom fram snabbt för en gång skull) och det fanns ett tåg 1808 och hon kunnde fixa en ny biljett till mig och jag fick pengarna tillbaka. Det svåra nu va ju att det va den 24 igår o alla vet att man inte har fett med pengar just då. Så en biljett för 330 kr had jag inte täckning för. Så jag fick be om att återkomma lite senare då jag fixat pengar. Hon lovade på SJ att ringa tillbaka om en timma. Kl 4. Så ringde hon och jag bokade biljett. Som nu kostade 380 istället. Jag hade hört fel på priset. Ajdå täckning på kortet 350.
Frågade om det fanns nåt annat tåg coh det gjorde det kl 1708. Om en timma. Stressigt. Packa ihop alla saker o hund. Rusa till Dagis för att hämta N och sen ta bussen ner till stationen, F och N skulle följa med. I min stress höll jag på att glömma nycklar hem. Shit om det hade hänt. Tack F för att du påminnde mig.
Till dagis och N skulle dryga sig och vill gå hem istället. (tur att jag inte är mamma, hade dagligen fått utbrott då), Hanskulle promt hålla i Canyos koppel, Förklarade att det inte gick för att han då skulle åka i backen. Stor tjöt, ok gav mig o mkt riktigt N for i backen  Canyos as glad.
Stressade ner till stationen, kände blodskret va på botten, I med mat , Burger King. Åt, mätt o glad igen. Såg att jag hade gott om tid på mig nu hela 20 min. Pustade ut.
Satte mig på tåget i fel vagn dessutom, den delen skulle bara till Helsingborg. Vadrande fram i tåget genom alla vagnar. kännde blickar i nacken (Du har hund och får inte vara här dumma tjej) Hittade min plats till slut efter att ha gått säkert en km i tåget.
Fick åka baklänges. Inget pluggande inte,mår illa då.
Fick möte på vägen av andra tåg, mitt blev 15 min försenat. Anslutade tåg mot Borås gick 1955. Skulle vi hinna? Troligtvis inte.
Men lokföraren gasade på och vi hann precis med tåget hem. Hade fått vänta 2 timmar annars.
Slutsatsen av detta blir igen, SKÄRPNING STINA! Inte lätt att vara mig ibland. Men jag om hem ialla fall och jag fick jobbet i Lund dessutom som jag var på i Fredags.
Det bästa (nästan) med det jag jobbar med är kurserna. Man får god mat hela tiden och blir bortskämd med nybäddade sängar. Längtar till kursen börjar.
Nu ska jag visa min lägenhet för en tjej som kommer.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Titta! Nu kan jag skriva!



Tack för i helgen! Det var mysigt att ses... Canyo var så himla fin! Det är hon ju alltid... lite rund... men så fin! Mamma upp i dagen!



Kram!

2009-03-25 @ 14:19:41
URL: http://www.kattis.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0