Sol o våren kommer snart.

Uppdaterat 17:20

Stina är ibland lite väl förvirrad person. Ja ni som känner mig vet ju vad jag pratar om. Inte alla hästa är i hagen här inte.
Är inte först gång heller. Hade det vart så ,inga problem alls. Men shit Stinis skärp dig!
Det började så här för några veckor sedan:
Panik över ett litteratur seminarium inga böcker, rätt bra att ha dem på ett litt sem. Så funderade på att köpa boken. Kollade upp priset. Snor dyr natrurligtvis!
Jaha ok vad gör en fattig stundent nu. Jo man kopierar lite grann. Problem var ju att alla var ute på sina praktiker nu.
 Fick dock tag i en tjej i klassen. Eftersom vi bara skulle läsa ett kapitel var i våra grupper o hon skulle läsa ett annant än mig så fick jag kapitlet gratis. Ni fattar GRATIS!! tjoho glad stundent nu.
Texten handlade om matematik .Jätte trist men ok ett kapitel går att läsa o skriva om.
Lämnade in min text i TID denna gång. Hela 2 dagar före deadline. Ni förstår att jag var duktig.
Idag så skulle vi ha vårat seminarium. Problemet börjar här.
Min text o stödord ligger i F:s dator inte bra alls, 32 mil härifrån dessutom och han var inte hemma. Ok vad gör en Student nu då. Jo man tar texten men läst och skriver för hand ner stödord. Gick bra o jag kännde att jag hade kolla på texten.
Vandrar in i föreläsningssalen och sätter mig kollar på de andras texter lite och INSER....( hemskt nu) att jag har LÄST FEL BOK!!!
FUCK, Vad gör Stina virrpanna nu, Jo Snälla gruppen lånar ut sin bok till mig och tur som jag har ibland så är läraren försenad. Så tok läser o pennan glöder. Och ber en bön att jag ska klara detta.
Svetten kommer lackande i pannan, börjar bli nervös, läraren kommer in. Vet inte om jag ska vara tyst om det eller vara hederlig och säga som det är. Funderar allvarligt på att gå. Men min grupp höll mig kvar.
Så efter lite snack och genomgång och avbockning om vilka som är där. Så börjar det hela.
Ibland har jag sån flax så det inte finns, ME LIKE ALOT.
Sa till läraren efteråt som det var att jag har fått tag i fel bok och läst, hon uppskattade min ärlighet och sa att jag hade bra argument under littsem i alla fall så det va ok denna gång. PUHH!!
Lätt yr i huvudet vinglar jag därifrån och insåg att jag klart mig. Pappa plockar upp mig och vi åker och köper lite mat.
Det snöar ute nu det blev ingen vår i dag heller, det som började så bra. Ingen som vill ha en lgh i Borås omgående?


Vaknade kl 5 imorse  att Canyo min trogna vän, började kräkas. Hon låg då i sängen och hulkade. Kastade ner stackan på golvet. Hon kröp upp igen efter sin vomitering på golvet. Matte upp och städa.
Vaknade kl 8 igen Canyo kräks igen. Matte upp och städa.
Tänkte börja med tvätten men var för seg så jag rigde till F och snackade bort en stund i stället. Våra planer på att jag kommer hamna där ner börjar ta form. Allt blir så mycket bättre o lättare. Sen får jag pendla upp hit under veckorna för att fortsätta att plugga. 
Min hyresvärd höjde hyran med 500 kr. Inte bra för min stackars student ekonommi.

Det är sol ute idag och blå himmel det är man inte bortskämd med. Så efter jag har tagit itur med tvätten så blir det en lång sväng ute idag. Canyo behöver röra på sig, drygt en vecka kvar till utställningen i Malmö. 
För ett år sedan så blev Canyo SUCH där. Bästa födelsedagspressenten. 

Egnetligen sitter jag här nu för att jag inte orkar ta tag i mitt monster berg med tvätt, blä trist det är. 
F kommer hit i morgon och det ska bli kul.

Ni som undrar vart vår sida tog vägen, kan jag bara säga att det kommer en ny så småning om. Håller på att bygga den nu. 
Så lite uppdatering om vad som har hänt de senaste. 
Jag har börjat plugga till lärare nu. F har kommit in i vårat liv. Underbart. Ja ni som följt mig vet hur det har varit. Jag är så glad nu över detta. Känns så bra. Tack älskling!
Canyo trivs och mår bra. Hon är van att ha sin matte för sig själv. Det blev drastisk ändring på det då det på köpet kom en 2 åring med.
Så nu är det krig om vem som ska ha mest uppmärksamhet av de två.
Canyo kommer mycket snart att börja på agility det ska bli kul det med. Hon behöver det. Som sagt vi får se hur våra planer utvcklas här. Ev en flytt till pga för dyr hyra. Well well mycket är det nu o jag hör hur hjulen sakta börjar snurra igen.

Nä jag får väl ta tag i monsterberget tvätt nu




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0