En bra tanke tycker jag

En tanke som slog mig just när jag skulle somna så gott. Var bara tvungen att dela den med er.
Läste i en annan blogg för ett tag sedan om något som jag var tvungen att ta med för jag tycker att det säger så mycket om livet och hur jag väljer att se på mitt liv.

En föreläsare på något seminarium:
Mannen håller upp en 100-lapp och frågade om om någon ville ha den.
Några räckte upp handen, han sa, ok men jag måste göra något med den först.

Han skrynklade ihop den, så frågade han igen om någon ville ha den, och händer åkte upp i vädret.

Men då tog han sedeln och lade den på golvet, trampade på den så att den blev smutsig.
Frågade igen om någon ville ha den. Händer åkte upp igen.

Han sa då att ni ha nu lärt er något precis. Oavsett vad jag gör med denna så vill någon ha den.
Det är för att ni vet värdet av den, oavsett om den är smutigt och skrynklig.
Många gånger i livet är det så att man blir ihopskrynklad och nertrampad i smutsen.

Människors avund och svartsjuka kanske får oss att känna oss modfällda eller fulla av skuldkänslor.

Man kanske känner sig värdelös.
Men oavsett vad som händer,
kommer man aldrig att förlora ditt värde!

Låt aldrig gårdagens besvikelser överskugga morgondagen.

En bra tanke eller hur!


Kommentarer
Postat av: eva marie

tyckte om den här :) lånar den av dig... kram på dig!

2009-11-13 @ 10:05:35
URL: http://propiraya.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0