Mycket djupa tankar om attraktion

Attraktion vad menas med det?
Vad attraheras vi av, spelar det någon roll var vi befinner oss någonstans?
Finns det någon mönster i det man attraheras av?

Attraktion är generellt en dragningskraft som flyttar ett objekt till ett annat.

  • Används i fysiken om till exempel tyngdkraft eller en elektromagnetisk kraft.

  • Man pratar även om attraktion mellan personer som det som för människor samman, till exempel sexuell attraktion.

  • I nöjesbranschen talar man om en attraktion när det gäller en teaterföreställning eller en åkattraktion som drar till sig människor.(Wikipedia)

 

Vad vi sexuellt attraheras av är nog individuellt. Jag själv är väldigt svag för ögon, inte ögon som sådana utan blickar. Dessa blickar måste också vara sammankopplade med rum dvs tid och plats.
Blickar som är snälla, busiga och varma blickar. Blickar som påvisar ett lugnt och starkt intryck. Såna blickar gillar jag. Fast de ska komma spontant inte tillgjorda.
Ja, jag kan nog säga att det spelar roll var man befinner sig, i alla fall jag. Ja alltså var i livet man är. När man var tonåring så struntade man kanske i omständigheterna runtomkring.
Men när man är lite äldre och förhoppningsvis lite visare så måste det vara lite bättre än tonåringskärleken, eller!? För inte är det samma sak då man som 16-åring träffar en snygging på utestället som när man blir äldre och träffar en snygging på utestället? Hm jo, det är samma sak nästan. Hm är jag fortfarande en 16-åring. Ja kanske när det gäller sånt här. Min teori sprack där....!!

Det där med mönster , ja jag tror det finns mönster i vilka val vi gör av partner. För det måste finnas något som gör så att man dras till denna person? Efter lite tänk och fundering har jag kommit fram till att det är ögonen som jag attraheras av. Men det är det här med blickar och var man befinner sig i livet. Nu är jag inne i ett skede i livet där jag vill ha lugn och ro samt struktur. När man var i tonåren så ville jag leva livet och ha kul. Därför drogs jag nog till personer som hade just det lite farliga i blicken. Sen gick det som det gick också.
Jag tror blickar säger mycket om folk och hur de är som personer.
Struligt det blev nu....
Men varför väljer man just den ”där” personen då? Vad är det som säger att det är ju denna man är attraherad av? Känns sånt direkt och håller detta i sig hela tiden?

Sen finns det en annan sak som inte har med attraktion i den bemärkelsen att göra som ovan Utan mer en attraktionslag. Eller jo lite grann, vad ska man säga,en dragningskraft kanske till saker, föremål, personer som finns runt omkring en. Attraktion är inte bara det vi älskar och tycker om utan jag tror att attraktion också kan vara sånt som vi inte tycker om. Ja lite luddigt blev det nu. Men om vi har en tendens att dras till något så gör vi det. Lika barn leka bäst. Dvs jag skapa min egen verklighet och jag attraherar de saker i mitt liv som jag vill fokusera på.
Så för att väva samma detta, träffar man en person första gången så är ju attraktionen en tanke. Tanken blir en känsla denna kommer sedan utgöra grunden för hur jag sedan kommer att agera och vilka handlingar jag kommer att göra. Är de av positiv natur så kommer jag att dra mig till det som kommer att bekräfta dessa.

Allting längtar efter harmoni och balans även vi.






Kommentarer
Postat av: Moa

Hej! :)

Allt bra än sålänge?

Kramar / Moa! ^^

2009-10-21 @ 16:34:02
URL: http://moamagnussons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0