Återigen dax för plugg

Japp efter en lååång o skön helg med massa ledigt o sovande har abrupt tagit slut för denna gång. Det kruxiga med det här med skola är att jag vaknar mitt i natten o tror klockan är "snart dax att gå upp, infaller kl 7 typ". Men en snabb titt på uret kl halv 3 så vet man att det är en stund kvar.
I morse vaknade jag 6 eller så och tänkte att ajg skulle gå upp då för att ta det lungt o skönt för engång skull. Men seg som jag är så somnade jag om igen. Är ingen morgonperson alls. Vakande 2 min inna kl ringde. Canyo bryr sig inte alls, ligger där under täcket o snusar förnöjt. När jag gått upp så tar hon min kudde också.
Sen är det till att stressa ordentligt, för kl 8 å kommer M och hämtar mig med bilen så jag kna åka med henne till skolan så snäll så.
Hade världenstristaste föreläsning idag. Egentligen var en nog inte så trist. Men föreläsaren va det. Hon se rut som lilla My i mumindalen o pratar som henne med. Förstår att jag har svårt att hålla mig för skratt och koncentrerar mig inte alls. Dagens 4 timmar gick åt till att läsa tidningen. Sen hade vi studiegrupps arbete. Tycker lite synd om min grupp ibland. För när jag blir trött så svävar jag iväg på helt annat håll. Så det blir mycket fnitter o tjat. Sen tar inte mn grupp mig så speciellt seriöst. Men det gör inte mig nåt alls. Gillar dem ändå för att de är så goa och står ut med mina utsvävningar och livet i stort. Idag så handelade den om Facebook och inte som det var tänkt Metakognetion.  Mycket kuligare med Facebook!

Igår var vi på Agility igen. Ja vad ska jag säga. Från att ha varit världens segaste hund till ett yrväder. Igår så kunnde hon inte sitta still alls.
Vi körde tunneln och denna älskar hon. Skakar i hela kroppen av förväntning och skäller. Sen bär det iväg igenom tunneln som en turbokanin och så tar med nästa oxå när man ändå håller på.
Sen var det dax för öva lite hinder i olika riktningar. Detta är inte så svårt anser Canyo så det blev hopp och så kör vi tunneln igen för att visa hur extremt duktiga hon är. Fast det bara var hindret vi skulle öva på.
Nästa var balansen där vi övade på kontaktfälten. Här skulle vi öva med lock som hunden ska lägga tassarna på och stanna där.
Dett har Canyo glömt fast vi övat massa på detta. Hon går upp springer ner, allt är bra hit.Sen kommer en stor smäll med tassen på locket och upp igen på hindret. Ger jag henne ingen godis nu så kör hon lite i tunneln med. Denna hund!
Slalom kan vi inte än så det är mycekt fuskande och vår handledare hade en klättrande pinscher över sig, hon fick dessutom en smocka av Canyo i hopp om att få gotte. Måga skratt blev det kan jag lova.
Canyo tycker detta är skit kuligt i alla fall ok ok Matte med.
Nu ska jag umgås lite med min mörka kompis i flera timmar. MIn xtra man.
(datorn) Så ni inte får massa konstigheter för er nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0