Sjukt duktig

Var hos tandläkaren idag för jag hade så förbannat ont i en tand när jag käkar godis. Eftersom jag inte har vart på besök hos dem de senaste 4 åren så räknade jag med att jag skulle ha hål. Bara bita i sura äpplet o kasta upp pengarna för minst 4 hål +undersäkning. Funderade på hur den där tandvårdsförsäkringen fungerade.
Jag hatar att gå till tandläkaren. Är lite rädd när jag ska dit.
Satte mig i stolen o kallsvetten började. Men min underbara Erik ( tandläkaren) är så duktig och försiktig så det gick helt bra. Gjorde inte minst ont.
Röntgade mina tänder o fick till svar att jag inte har några hål alls. Men va fan jag har inte vart här på 4 år??!!! jag ska minsann ha hål. Nä inte ens ett litet ett. Helt förvånad frågade jag Erik. har jag inte ens ett litet hål?? Rätt högt oxå så de ute i kassan hörde mig o fnissade till. Haha. Undra om de nånsin har haft en patient som är förvånad över att de INTE har hål?
Så då fick jag beröm att jag bostat mina tänder bra o hållt på med flor o tandtråd. Ska jag vara ärlig så larvas det med tandborstningen ibland, å tandtråd anänder jag bara då jag får dåligt samvete att jag inte har använt det på ett tag. Flor tycker jag smakar skit å det är oxå då jag får dåligt samvete som jag använder det.
Men tydligen så kan man vara lite lat ändå o ha bra tänder. För jag är så duktigt så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0