Ett fenomen

Har spenderat helgen med M. Tänkt att vi skulle plugga inför matte seminariet. Men det blev som det blev med en bag in box. Känner mig lite väl seg idag.
Åkte buss med Caanyo hem idag. inte så långt att gå men vem ORKAR gå 1 km efter en box lagom bakis. Nä så det fick bli bussen. Har sett ett fenomen hos folk när man är ute och åker så mycket som jag o Canyo är.
Idag en fullknökad buss, fick tränga oss in.jag brukar ju gå längst bak i bussen så som man ska göra. Men det gick inte idag så jag fick sätta mig där jag fick plats helt enkelt.
Hur som helst hamnade bredvid en dam som genast började prata om sin hund. Fenomenet är att man som hundägare ALLTID måste stå ut med folk som hoppar på en och börjar tjata. Hade jag inte haft Canyo med mig så hade de inte snackat med mig heller.Det händer oss hela tiden. På tåg, bussar över allt. Tänk själv, Du sitter på ett tåg o vet att om 4 timmar är jag hemma. Lite lagom trött, å man vill lixom bara vill vara ifred. Nä vad hände nån jäkel som går förbi djurvagnen till cafévagnen ska stanna o prata hund. Det enda som går att göra för att vara ifred är att plugga in ipoden (om man har en sån) för då kan de inte börjar prata med en. Jag vill inte snacka med folk när jag åker vare sig buss eller tåg.LÅT MIG VARA!!!! Jag är trött förstå!!
Jag skiter i att er hund dog förra året. o struntar i att ni har en sådan å sådan ras som gör ditt o datt.
Det verkar vara "lagligt" att helt sonika gå fram till en främmande person å säga att min hund dog förra året.
Tänk er in i följande du går på stan o köpte ex skor, en helt främande person kommer fram till dig coh säger Hej min farmor dog förra året! OK???!!!
Samma sak är det min mig och Canyo vi går på stan eller sitter på buss eller tåg, nån kommer fram o säger Hej vilken söt hund min dog förra året. OK??!! Jag skiter i det. det va trist för dig. Vet inte hur många gånger jag har hört detta nu. Måhända att bandet mellan hund o ägare e speciellt. Men man går inte fram till en främling o snackar om detta.
Det värsta är att sitter man där på tåget o vet att jag har 4 timmar att komma hem. Så sätter sig den andra personen mittemot o man vill bara bli av med denna. Nä då ska det sitta o snackas i all evighet elst i 4 timmar. Provat att ignorera personer.Men det är en tillfällig lösning bara, För så fort nån rör på sig så vaknar Canyo o hoppar ibladn ner på golvet å då är förtrollningen bruten igen o snacket börjar. Bara för att jag åker buss eller tåg så e jag INTE e bästa polare för det o vill inte höra om era hund historier.
Nu har jag sagt mitt i detta oxå. Tv tittande sen sängen. jätte trött

Kommentarer
Postat av: Jessica & Desti

Jag känner igen det där så väl! Har man hund så ska man tydligen vara tillgänglig för skitsnack dygnet runt, helst ska man även vara trevlig, lyssnande och förstående också för vilt främmande människor... himlar med ögonen

2009-04-20 @ 10:22:07
URL: http://vovve.info/jezzi/
Postat av: Sussie

ja varför tror alla att man vill prata med andra hundägare och varför tror dom att min hund är allmän egendom som de alltid ska hälsa på över mitt staket, blir så jäkla trött på folk mellan åt.

ha det så bra i vår solen kram Sussie

2009-04-24 @ 22:15:31
URL: http://samojedlabbe.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0