Kallt

Har just vart ute med en styck löptik. Så drygt..!! Hon ska sniffa överallt och sega sig. Imorse var hon knäpp och stod och pep samt hoppade vid dörren. Så det vara bara att dra på sig kläderna och gå ut. Väl ute inser jag att det är kallt som attan, in igen och på med mer kläder. Nu har vi avlagt 1 1/2 timma ute i snålblåst och kallt regn. Sitter här med en varm kopp kaffe. Myyysigt... Canyo är däckad i sin bädd, där hon ligger som en kringla med nosen tryckt mot baken och sover. Denna hund gör mig tokig men samtidigt är jag så glad att jag har henne. Har igen börjat fundera lite kring valplaner tiden rinner iväg och Snorpan håller på att bli gammal. Räknade lite på det idag. Får se om jag får ihop de pengar som det kostar för det är inte gratis. Min bil är fixad nu äntligen. Skulle gjort detta i helgen men kom på att jag inte har alla verktyg. Så det blev en tur ut till P:s föräldrar. Han far fixade bilen sen åt vi god paj. Det är inte riktigt ok att köra omkring i en bil som väsnades så mycket som min, där metall möter metall när man bromsar. Hemskt ljud. Visade sig dock att jag inte hade någon bromskloss kvar. Inte bra alls! Men nu är den bytt. Var på min praktik igår på förskolan. Var helt slut efter att jag kom hem. Barn kan verkligen suga musten ur en. Men de är så underbart härliga. Det har tagit lite tid för dem att lära känna mig och vant sig. Men igår så ville de inte släppa hem mig. Klängde sig fast i mina ben. Det blir ingen utställning för oss i Stockholm inte heller i Göteborg, framåt vår ev. Det här med utställning är inte så viktigt för oss längre då vi har gjort vad vi skulle och nått vårat mål. Kanske satsar vi på en ny karriär till våren. Just som det är nu så ligger vi lågt och vi trivs rätt bra med det. Canyo är bra nöjd i alla fall, men vi ska motionera mer. Det får vara bra med detta så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0