Glasbit i tassen o Lunds Studentsångare

I fredags så gick 1:a flyttlasset ner till skånelandet. Det är inte lätt det där med att flytta i en liten bil. Hela den var full med lådor o Canyo fick sitta där framme på passagerarsidan. Vilket hon aldrig får göra ananrs. Så hon var lycklig.

Lördagen gick åt till att packa upp alla saker i k¨öket. Känns väldigt bra det här nu . F är en helt underbar människa som jag verkligen ser fram emot att leva med och jag är glad att vi har bestämmt att flytta ihop.
Sen så var den en jobbar dag/ natt med.
Skulle infinna mig i Lund. Hade fått lite restriktioner om vad som ev kunnde inträffa o hända. Alltid lite spännande att jobba med folk och hålla ordning på dem. Men det gick som på räls allt och jobbet flöt på.
Jag jobbade åt Lunds Studentsångare, de hade sin vår bal och jag skulle se till ordnngen där. Finns gärna folk som vill se dem gratis. HMM
Men får ni tillfälle så ska ni absolut gå o kika på desa killar. Helt otroliga sångare med gryma röster. Va helt förstummand när jag hade dem stämma upp under sin konsert. Detta är inte min musik smak alls men shit.
Detta var en upplevelse.

Söndagen flöt på som vanligt rätt trött efter jobbet o vaknade kl 8 hade sovit 3 timmar då. Essä skrivning väntade på mig. Orka!!!
Så jag somande igen.

Måndagen kom och vi åkte ut med Canyo till Malmöshundbad. Canyo älskade det. Släppte henne på ängen o hon rusade av sig och va överlycklig. Gick ner till havet o kaste lite boll med henne. Stötte på en annan hund ägare som hade en valp på 8 månader jätte söt. Canyo o denna lekte med bollen o jagade varandra i vattnet.
Jag kommer nog aldrig att tröttna på att se när hundar leker i vattnet.

När vi gick därifrån så var hon lite besvärad av sin tass men tänkte inte på det. Kom hem till F och ser att hon blöder.
Kollar tassen o fick lägga ett tryckförband. Stackars pluttan!
Hon låg på golvet hela vägen hem till Borås. Sen haltade hon hela vägen från bilen till lägenhetern. Antagligen har hon skurit sig på en glasbit i vattnet. Det var ett fint snitt. Idag har det läkt ihop bra. Men ni ska veta att hon tycker synd om sig själv. Kunde inte ens gå och äta igår utan låg bara i sängen så matte fick komma med mat och vatten så hon kunde äta i sängen. Ja min hund är en aningens bortskämd.
Men det är min ängel värd.
Nu ligger hon i soffan och tittar på mig " Matte du ska veta hur synd det är om mig-blicken"
Hon haltar inte idag och såret ser jätte fint ut.
Kram från mig o en väldigt synd om Canyo

Kommentarer
Postat av: Em

Ni kommer nog få det himla bra här nere i skåneland :)

2009-05-12 @ 18:18:31
Postat av: Sanna & Kelly

Härligt att flytten är avklarad!



Skit med uppskuren tass, men bra att det verkar läka snabbt. Hi hi, klart det är stackars Canyo och att hon behöver massa synd... :-D

2009-05-13 @ 10:00:28
URL: http://www.barkingkelly.se
Postat av: Jessica & Desti

Haha nämen lilla Canyo, klart hon ska mat o vatten i sängen! Desti hälsar att hon är lite avundsjuk... ;)



Hoppas allt är bra med flytt o att tassen läker på bra!

Kramar

2009-05-14 @ 16:55:41
URL: http://vovve.info/jezzi/
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Nja, jag vet inte om jag gillar din flytt till Skåneland... Det inebär ju bara att möjligheten för oss att träffas blir mindre och mindre... :( Hoppas att du kommer till Mälarn?!? Gör du det?



Stackars liten, klart hon ska bli bortskämd och behandlas som en prinsessa!!! :D

2009-05-14 @ 21:33:42
URL: http://herrharry.se
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Nja, jag vet inte om jag gillar din flytt till Skåneland... Det inebär ju bara att möjligheten för oss att träffas blir mindre och mindre... :( Hoppas att du kommer till Mälarn?!? Gör du det?



Stackars liten, klart hon ska bli bortskämd och behandlas som en prinsessa!!! :D

2009-05-14 @ 21:36:07
URL: http://herrharry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0