Springning

Vaknade lite tidigare idag typ 7, brukar vakan 7 om jag ska till skolan. Men som sagt ska ju inte dit nu på ett tag.
På måndag är det dax för kurs igen vu 2. Kommer sakna G.I och Combat. Mina vapendragare sen förra kursen.
Men jag ser framemot det.
I helgen går sista lasset med flytt lådor ner till Malmö. Ska bli skönt att bli av med lägenheten.

Fick ett lite ryck idag o ut och springa. Konditions test ev i september så det gäller att vara ute i god tid.
Jag tycker ju egentligen att det är grymt tråkigt att springa. Så när folk säger att det ÄR SÅÅÅÅÅ skönt att spinga har jag Alltid tyck jo tjena, jätte skönt att känna att lungorna håller på att brinna upp för varje andetag men ta och det känns som om man ska få upp frukosten man käkat.
Jag har sagt till mig själv att inte springa mer än om jag blir jagad av ett hemskt monster och mitt liv är i fara knappet ens då.
Men idag så såg jag något som jag gillade.
Varannan dag:
v,1 spring 1 min, gå 1 min upprepa 10 gånger
v, 2 spring 2 min, gå 2 min upprepa 4 gånger
v,3  spring 4 min, gå 3 min upprepa 3 gånger
v,4 spring 5 min, gå 1 min upprepa 3 gånger
v,5 spring 10 min, gå 2 min upprepa 1 gång
Jag läste att 5 min spring ger lika mycket som att gå 30 min och hur jobbigt kan det vara att springa 5 min?
Så sagt och gjort sätte på mn löpskorna o kopplade canyo och sprang.
Kan säga att de först 5 gångerna va det hur lätt som helst. Men sen när 6 och 7 gången kom kan jag säga att det känndes som om frukosten höll på att flyga upp.
Men jag tog mig runt i alla fall. Undra bara hur länge detta kommer vara.

Canyos tass har läkt ihop fin fint och vi ska börja med färskfoder till henne nu. Hon blev bättre i magen av det. Utsällning snart ska bli skoj att komma iväg igen.
Nu ska ja städa lägenheten.
kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0