Positivt tänkande






Vi har ju våra förläsningar i skolan tidigt nu. Börjar 0815. vilket betyder att jag måste upp klockan 0600 för att hinna med det som jag ska göra.
Idag var en sådan morgon då allt var mörkt och kallt. Kände det direkt när jag gick upp från varma sängen. Där jag så gärna ville ligga kvar. Gick ut med Canyo som vägra att flytta sig just på grund av regnet. Kyla kröp in under kläderna och jag frös samtidigt som det små regnade. En snabb tanke kom upp och jag små muttra när jag var ute " Jävla skitväder!"
Så kom jag till skolan och alla sa samma sak " Jävla skitväder!"

Då tänkte jag på all den negativism som finns runt om oss varje dag. Den suger upp alla den energin vi har och inte blir vi trevligare mot varandra och känner oss lyckligare för det. För vad hjälper det och klaga på vädret. Inte kommer solen fram för det!

Livet är ofta så ibland tycker. Man går omkring i något "gnäll träsk" för att saker och ting ska vara då det ena eller andra sättet. För om någon är positiv i umgänget, så även då kan man höra hur negativiteten kommer smygandes. Hur positiv den personen är, men det sägs med en negativ klang.

Jag försöker att inte följa med strömmen där när alla andra går omkring och gnällspikar sig om saker man ändå inte kan ändra på. Så varför lägga energi på det? Jag blir ju bara ännu mer orkeslös, trött och eländig då. Nä, jag provar att tänka tvärtom, för det finns alltid något positivt, det gäller bara att hitta det. Ibland kan det vara lite svårt att se det positiva men det finns alltid där.

Så idag kan jag men gott samvete sitta inne och göra sånt som jag vill, titta på gammal serier med mysisar och dricka varm choklad i en stor kopp med lite vispgrädde på. Sen kan jag gå och träna och känna hur livet flödar genom kroppen, för att sedan komma hem och ta en varm dusch.

För man mår så mycket bättre om man försöker vara glad och varm.


"När du bytt ut dina negativa tankarna mot positiva kommer du att börja få positiva resultat."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0