Sammanträffanden

Såhar jag fått nycklarna till min lägenhet. Lite sorgligt allt, men skönt.
De hade målat om den och lagt nytt golv. Tackar och bockar. Såg när vi kom dit med grejerna att jag inte får plats med så mycket saker i den. Typ sängen soffbord, tv och en byrå. Resten får stanna i Borås. Men va fan..! Canyo kommer inte gilla detta alls. Hon har vart som en drottning i korridoren där jag bor nu och huserat fritt överallt. Sovigt lite där det passar hos någon under täcket. Bortskämd..?? OJA....!!
Men jag hoppas vi får komma och hälsa på många gånger här. De vill gärna behålla Canyo/Benny här så jag kan flytta ensam. Men jag vet inte riktigt om jag går med på detta.
Men det känns skönt med en egen lägenhet igen, trots att den är yttepytte liten.

Tänkte på sammanträffanden idag. Hur märkligt det är. Jag funderar mycket på sånt här.
Om jag tar ett steg ut ur mitt liv och betraktar det lite grann på avstånd.
För ca 2 år sedan så satt jag med en kompis som bor just i Landskrona och pratade om lägenheter. Kollade till och med upp intressanta objekt. Höll på att flytta ner redan då. Men något kom ivägen och det blev inte så.
I våras när jag började jobba här nere så tänkte jag att Lund är en himla fin stad. Här kan jag nog trivas och vill bo. Vad händer..? Jo jag har nu bott här ett litet tag och trivs fortfarande rätt bra här.
För massa år sedan så vill jag ha en utbildningen. Skaffade en som jag trivs väldigt bra med  och skolan med.
När jag flytta ner hit så ville jag skaffa mig bra med vänner och trevliga sånna. Var väl typ 2-3 jag hängde med i Borås. Nu har jag ett litet gäng här nere som är helt fantastiska och underbara.
Det här med sammanträffande är bra spännande för om jag bara önskar lite lite grann så blir det så visar det sig. hmmm..... Finns säkert massor med sånt här i mitt liv kanske i era med. Tänk på dessa och om det har blivit så.
Hur som helst är jag väldigt glad nu och jag trivs. Det är det som är det viktigaste. Framför allt att Canyo mår bra med. Och det gör hon.
Kanske borde plugga lite nu.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0