Flytta igen

Japp, Stina och Canyo är återigen i flyttlådorna. Denna gången är det under lite omständigheter. Men jag har fixat det för oss. Lite svårare denna gång men allt har gått super smidigt. Tack alla som har engagerat er i detta projekt. Ni har en innestående på mig.
Nån har mailat runt hela sitt jobb på jakt efter lgh, en annan har erbjudit sig att jag får bor hos dem. En annan bor jag hos nu, nån har engagerat sin familj. Shit ni är alla underbara och jag är så glad att ni finns i mitt liv.

Mycket annat händer, förhållandet i Malmö är över och tur var väl kanske det om man ser på det nu. Eller ja förhållande och förhållande, nåt konstigt var det. Men det var räknade dagar from det jag flyttade in nästan. Fast man kämpar på men någonstans når man punkten då man inte orkar mer. Den var i sommars någon gång. Men nu har jag det mycket bättre och Canyo med. Jag hopps att det kommer vara så här också. Canyo är korridor hund med uppdrag att hålla koll på studenterna och tigga köttbullar. Hon är blivit hedrad med en egen låt, eller vad man nu ska kalla det. Nytt smeknamn Benny, matte gillar inte. Föst var det Kenny, Lennart sen enades de alla om att Benny var ett bra namn. Livet ligger på plussidan nu.

Hur som helst, har ju hittat en lägenhet i Landskrona, en pytteliten 28 kvm. Men det är bättre än inget. Så dit kommer vi att bege oss snart. Kommer dock att leta lgh då jag bor där till nåt större och lite närmre skolan.
Nu när jag sitter här och funderar, så frågar jag mig själv vad jag har lärt mig nu under min tid i Malmö?
Mitt svar blir: mycket. Jag ångrar inte att jag flyttade hit. Men kanske att jag stannade så länge som jag gjorde i nåt som jag inte trivdes i. Jag har lärt mig att lyssna mer på mig själv. Känns det bra kör på, om inte se till att komma därifrån fort. Men hur vet man då när det känns fel och inte är nån fix idé man har fått? Då ska man lyssna på magen. Känns det fel i magen och man är orolig och inte kan sova då är det nåt som inte stämmer. Fixa idéer brukar gå över av sig själv när man har sovit lite.

Nu ska jag snart ner till tvätten sen fika med EM.

Kommentarer
Postat av: Sara & Coffee

Såg att du skulle flytta till landskrona även om det inte är drömstaden men mysiga promenader kan vi ta.

Kram och pussa på snorpan

2009-11-10 @ 19:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0