Nostalgiska tider

Ligger här i sängen och funderar på online spel.
Hur många timmar har jag lagt ner på detta?? x antal 1000 tror jag. Sitter just och tittar på en CS match. Hmm länge sedan man spelade det. Inte så länge sedan man spelade WOW dock. Jag har lagt ner det nu. Tar bra mkt tid och det är tid jag behöver till annat. Tex skolan. Jag kom till ett vägkors och valde att skilja mig från WOW efter ca 3 års spelande. Ja jag kanske var lite spelberoende. Men jag tycker inte att det är så farligt. Finns värre saker att vara beroende av.
Hur som helst så tappade jag lite av min strikta regel idag ang WOW. Satt och pluggade till min hemtenta som jag har om 3 veckor eller nåt sånt, då ett välbekant ljud når mina öron. En klinga och en hit, sen en blood elf som säger Al diel shala eller Anar'alah belore. Mina minnen går tillbaka till tiden då jag satt och lvl mina karaktärer många långa nätter med Billys pizza och Peppsi cola vid min sida inom bra räckhåll. Tiden då jag struntade i att svara då telefonen ringde. Enda gången jag gick ut var när jag hade satt larmet på telefonen för att ta med Canyo ut eller gå på toa. Dagar blev till nätter som blev till dagar igen och jag sov lite för att gå upp igen för att spela vidare i Blizzards fantasi värld. Minuter blev till timmar, questen blev mer och större, tog längre tid men alltid hade jag ett mål och gå efter. Blev en smula nostalgisk. Så jag smög in i rummet därifrån ljudet kom och vad ser jag om inte ett vackert landskap, fina byggnader i en soldränkt dal. Allt är så sagolikt,en liten blood elf struttar omkring och lvl up. Ahhh...

Men så av någon anledning föll min blick på bordet med mina böcker och plötsligt var jag tillbaka till verkligheten igen.
Kom på mig själv att jag måste plugga till tentan. Suck.
Men jag är bra sugen på att ta upp spelandet igen. Kanske om några veckor att jag göra ett försök till. Dock vet jag att jag kommer att ha svårt att sluta.
Japp ja är spelnörd och råkar vara hooked på WOW just. Inget jag förnekar alls. Men känslan när man sitter där och har gjort en raid med 30 främmande pers som samarbetar eller då man för 8 gången gör en instance för att ta ner bossen en sista gång och får det där vapnet man sucktat efter så länge är awsome. Man vet att vissa fortsätter man att hålla kontakten med andra lullar vidare genom spelet kanske stöter man på dem igen. Svårt att beskriva.
Nu blir det söndagsmys med grannarna,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0