granskog i Skåne....!!!

Igår var jag och Em ute i skogen för att leta svamp. Har blivigt dösugen på kantarellmacka. Aslänge sedan jag åt en. 1år eller så....!
Jag visst inte riktigt vart vi skulle bara. lite svårt med bra svampskog här nere. Men efter en liten tur med supervolvon så hittade vi den perfekta platsen trodde vi. Vid Vombsjön. En bra jävla bit härifrån. Men vi klampade ut i skogen. Em gjorde det första fyndet. En barrskog...!!! Dock var det tall, men man vet aldrig med de små godingarna de kanske växer några i en tallskog. Men till vår besvikelse så hittade vi inga, bara en sopp eller nåt sånt.
Vi stötte även på en Lost-tunna. Ja ni alla som sett lost vet vad jag snackar om. Tänkte krypa ner i den, men sen kom jag på alla spindlar som ev kunde bo där. Så bort med tanken.
Hur som helst... vi kom till en grusväg så småningom när vi skulle hem. Möte en hel drös med bilar som åkte mot oss.
Mhm, måste undersökas, hämtade bilen och utforskade grusvägen. Visade sig att ALLA skulle plocka svamp. Varför just där...?? JO det finns en granskog i Skåne!!! Hoho jag och Em hittade en granskog. Det luktade tilloch med granskog. Längtade hem ett ögonblick där.
Så vi gick där och strosade runt. Hitta lite svamp men inte tillräckligt många. Måste komma lite regn tror jag.
Canyo va trött sen, matte med.
Kontentan av vår utflyckt: Det finns bra mkt mer svamp hemma!! Ja Pappa och systeryster ni har gått fel i skogen!! Så det så..!! Stina vet vart det finns svamp i Borås och alla ni andra som vill veta det perfekta stället.... det kostar... mohaha. ^^




Kommentarer
Postat av: Jessica & Desti

Jag har också hört rykten om att det ska finnas svamp i Borås... Brorsan har nåt hemligt ställe som dom brukar åka till och dom hittar alltid litervis med svamp! avis

2009-09-21 @ 12:21:24
URL: http://vovve.info/jezzi/index1.html
Postat av: Sanna & Kelly

Hm, du får köpa svamp på torget helt enkelt. :-P

2009-09-22 @ 15:53:00
URL: http://www.barkingkelly.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0