Identitetskris

Djupa tankar nu.

Igår kväll kunde jag inte sova alls. Sov betydligt bättre i förrgår natt.
Well hur som helst så har jag funderat rätt länge på det här med vilka personer vi är egentligen.
Det finns ju dem som är dag människor och de som är natt människor.
Jag tillhör kategorin nattmänniskor, pga av jobbet jag har. Men sen har vi skolan oxå, där bör man inte sova. Fast det händer titt som tätt. Men nu är det svåra, Samhället i sig är uppbyggt av dagmänniskor.
Varför tar ingen hänsyn till oss nattmänniskor. Finns massa regler för vad dagpersoner får göra och inte. Men inte för oss nattisar. Ex. De flesta vet att man inte får spela hög musik mellan 2200-0700 vardagar. Men det får man göra på dagen hur högt som helst. Vi som är vakna på natten och sover på dagen får då vår sömn störd och vår 8 timmars sammanhängande sömn förstörs. Hmmmm
Så nu sitter jag är och har en identitetskris. Ska jag följa normerna eller inte? Skjuta grannen i huvudet för att de klampar omkring när jag ska sova?
Troligtvis gör jag inte det sista men ibland så vill man bara få tyst på kräken.
Eller ska jag fortsätta som jag gör och är helt söndertrött ibland.
Många tankar får en trött Stinis. Bättre att titta film och drick varm oboy.

 

Kyss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0