Äckligaste i hela världen

Japp, det finns äckliga kräk i vår underbara värld. Men igår såg jag den äckligaste av dem alla. Hatar insekter men spindlar är värst.
Har något svagt minne av när jag var liten så hade vi på vår lilla gata en "hemlig klubb". Där bara de coola kidsen va inbjudna. Sen att den klubben slutade att existera samma dag spelade mindre roll. Hur som helst, på vår gata fanns/ finns det ett stort äldre hus med en jordkällare. För att få vara med i hemliga klubben så var man tvungen att gå in i jordkällaren med de äckliga spindlarna i. Vara instängd där i minst 10 sekunder. De som stod utanför stängde dörren med en hasp på utsidan för att man inte skulle springa ut om man var feg.
Jag kan ju säga att jag va feg, för jag gick inte ens i där. Men det var mer för att jag inte litade på att de där utanför skulle öppna efter 10 sek, utan springa iväg.
Kanske kan denna händelse har påverkat mig lite grann.
Lite senare i livet så var min syster barnvakt. Ensamma hemma så skulle vi gå ner och göra mat. Hon stöter på en spindel som hänger ner från taket och skriker halvtihjäl sig. Blev själv skiträdd.
Nu hoppar vi massa år framåt då jag var 17-18 nåt sånt. På den tiden jag bodde i Stockholm. En dag besökte vi Skansen då min familj var på besök. Jätte trevligt hade vi, så kommer avdelningen där spindlarna fanns. Tänkte att tittar jag inte på dem så är de inte farliga. Lite som att, ”blundar jag så syns jag inte”- metoden. Detta fungerade tills jag stöter på 8 meter kö med småkids. "Ok...!!" tänkte jag, va gör de här. Jo de skulle minsann klappa fågelspindeln "Oskar". Japp bra tillfälle att bota min spindelfobi. Så jag ställer mig i kön till "Oskar." Min tur äntligen, efter 25 mins ångest över att jag ska faktiskt klappa en hårig jävla spindel. Kan tilläggas att jag ALLTID innan har dammsugat upp alla spindlar jag sett, samt lite mer småsaker så att äcklet dör i dammsugarpåsen om den inte redan dog på vägen in.
Som sagt, helt kallsvettig och lite småpanik börjar jag lyfta min hand mot Oskar, en lapp säger att "Klappa mig på rumpan, för annars kan jag bli arg!!" OK....trumvirvel, nu gäller det. Stoppar ner handen och va gör spindel kräket, JO DEN RÖR PÅ SIG!!!!!
Skrikande springer jag ut från Skansen och jag har aldrig ens försökt röra eller titta på en spindel sen dess. Hatar dem!!!
Igår så såg jag en spindel, äcklig som fan va den. En god vän till mig sa att den spindel lever i Afghanistan och att den är stor. Själv tycker jag pappalångben är stora, fågelspindlar är gigantiska. Men denna är sååååå STOOOR.
Den liksom hoppar upp över sandsäckarna på militärcampen. Tänkte direkt på en hoppande fågelspindel....Hemska tanke!!!
Nu kommer bilden va beredd




Camelspider


Sen har vi betten från dem.




Japp visst fan är de äckliga. Har ni nu lite förståelse varför jag HATAR dessa insekter/djur va fan de nu är för nåt?



Kommentarer
Postat av: Em

Fy satan va äcklig!

2009-09-17 @ 18:00:22
URL: http://doyouwannaknow.blogg,se
Postat av: Pia

Min fågelspindel rymde från sitt terarium hela tiden - den sökte sig till värmen och låg under min kudde i sängen ...



Men det roligaste minnet från den var när den rymde och mamma satt på toaletten - sedan kom hon utrusande skrikande "Jag skall gasa ihjäl den djävlen"

Gissa vem som kom där krypandes över toagolvet till mammas förskräckelse



;)



Deras bett är ju inte så farliga - och trots att de inte är keldjur är de orligt vackra!

2009-09-17 @ 20:50:46
URL: http://www.beebronx.com
Postat av: Bitte

Ja Stina huset finns kvar men dock inte jordkällaren! Jag var oxå in där EN GÅNG, men bara EN! Uppskattningsvis var det väl några hundra spindlar i taket, stora, rödaktiga....URK! Sonen R med kompisar roade med sig med att smascha äggsäckarna (som innehöll ännu mer spindlar) mot gatan! Btw: hur går det med modellkarriären? Kramis

2009-09-18 @ 08:06:26
Postat av: Jessica & Desti

Åh shit!!!! Det var det vidrigaste jag nånsin sett! :X Hatar spindlar sen innnan men nu kände jag att hatet steg en aning till ryser

2009-09-18 @ 12:05:37
URL: http://vovve.info/jezzi/index1.html
Postat av: Mari

Fy fan, vad äckligt! Hatar spindlar, skulle aldrig i hela mitt liv komma på tanken att ha en som husdjur. Pia är inte klok;).

2009-09-22 @ 12:05:28
URL: http://azgo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0