baka liten kaka


Sanna vispar för fullt



Så här ser den ut när den är klar. Super god jag lovar. Gräddinbakta hallon och mango.

Idag fyller en tjejkompis år, Sanna och jag fick för oss att böja baka en kaka åt henne och de andra som kommer om en liten stund. Sen drar vi iväg för att spela lite laserdome i Malmö.

Idag började även skolan igen. Jätte tråkigt dag! Föreläsning med en journalist som pratade om hur man skriver ett repotage. Kan kanske vara bara att veta då vi nästa fredag ska ha en inläming i form av en tidningsartikel som vi ska ha skrivigt. Vår grupp fick så fint Mode och Genus. Det här med genus fortsätter att förfölja mig över allt.

Igår så drog Peter och Sanna ut mig och Canyo på äventyr i Lund. Men först blev det att inhandla en kamera till mig. Sen rände vi runt i Burlöv för att leta pulka. Var måttligt road av detta. Men väg i backarna (St Hans Backar) så tyckte jag faktiskt att det var lite kul i alla fall. Canyo älskade att springa upp och ner för backarna och jaga oss. Har ett fint lite film klipp om detta, ska se hur man gör för att lägga in en filmsnutt här. Nu är det kakdax snart.


Dålig bild, då den är klippt från filmen

Kommentarer
Postat av: Kungen

Ååååh! den är ju så god den kakan, jammi jamm!

Snorpan bara tuffar sig i snön.

2010-01-30 @ 13:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0